Friday, June 29, 2012

Democratia totalitara

Democratia este una din valorile unanim acceptate de catre fiecare om care traieste pe acest pamant. Este valoarea care da valoare vietii. Este cea care da posibilitatea fiecarui individ sa se exprime si este conditia esentiala a respectarii aproapelui prin respectarea opiniei pe care acesta si-o exprima, indiferent care ar fi aceasta.
Traim azi intr-o societate in care presa in ansamblul ei este cea care, simbolic vorbind, reprezinta pilonul democratiei. Presa este cea care, datorita diversitatii ei de opinie, face societatea in care traim o societate democratica.
Pana aici totul este in regula. Romania are presa, aceasta presa exprima puncte de vedere diferite raportate la toate evenimentele care se petrec in tara si in lume. Este in regula, ma repet. Si dupa ce ma repet, parca incercand sa ma conving eu insumi de acest lucru, vin si cu intrebarea urmatoare: este presa de azi din Romania pilonul democratiei? 
Poate va intrebati de ce am aceasta indoiala. Raspunsul este foarte simplu: presa noastra cea de toate zilele este o presa care trece peste valorile democratiei deoarece, fiind profund politizata, nu face altceva decat sa ingradeasca, sa manipuleze omul, refuzandu-i astfel omului libertatea de gandire.
Poate ca vorbesc aiurea, poate ca sunt un alienat mintal, insa nu pot sa nu observ cum presa romaneasca incearca sa substituie democratia cu un fel de " eu sunt cel care stiu ce e bine" sau "eu va spun doar adevarul" sau "eu stiu care este adevarul" sau "haideti sa schimbam ceea ce eu consider ca e gresit" sau....sau...
Partizanatul politic al presei romanesti este cel mai grav lucru care se poate intampla intr-o democratie, intr-o societate libera.
 Incerc sa raman cu picioarele pe pamant, incerc sa filtrez toate informatiile care ma inconjoara, incerc sa vad cu "ochiul soacrei" orice amanunt care imi este servit de presa romaneasca ca nu cumva sa ma trezesc intr-o zi ca traiesc intr-o democratie totalitara, intr-o democratie in care punctul meu de vedere, opinia mea, sa se rezume in a repeta ce spune presa, indiferent de partizanatul acesteia, eu nemaiavand nicio parere.
Sa inteleaga si asa-zisii "formatori de opinie" ai presei romanesti, precum CTP sau altii, ca cetateanul de rand, romanul simplu, GANDESTE, ca stie sa faca diferenta intre bine si rau, intre fals si adevarat, intre valoare si non-valoare, intre democratie si spalare de creier.

No comments:

Post a Comment